Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Vyhľadávanie alebo Pätičku stránky.
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Vyhľadávanie alebo Pätičku stránky.
Európske spotrebiteľské centrum v SR bolo úspešné v 70% prípadov
Vytvorené dňa: 15.03.2017 Aktualizované dňa: 15.03.2017
Nakupovanie on-line zažíva boom. Výrazne to ovplyvnilo aj štatistické údaje siete európskych spotrebiteľských centier ECC-Net. Európske spotrebiteľské centrum v SR (ďalej len „ESC v SR“) zverejnilo svoje štatistiky pri príležitosti Svetového dňa spotrebiteľských práv (15. marec).
Cezhraničné sťažnosti slovenských spotrebiteľov
Cezhraničné sťažnosti na slovenských obchodníkov
Najviac sťažností na slovenských obchodníkov prišlo z okolitých krajín, a to Maďarska, Česka, Rakúska a Poľska. Úspešnosť riešenia týchto sťažností bola pomerne dobrá, pohybovala sa na úrovni 65 %.
V najbližších dňoch Európska komisia oficiálne zverejní štatistiky za celú sieť európskych spotrebiteľských centier ECC-Net.
Ďalšia činnosť ESC v SR
ESC v SR bezplatne poskytuje informácie, poradenstvo a pomoc spotrebiteľom, ktorí majú problémy s cezhraničnými nákupmi v EÚ, na Islande alebo v Nórsku. Sieť európskych spotrebiteľských centier (ECC-Net) pozostáva z 30 centier vo všetkých 28 členských štátoch EÚ, na Islande a v Nórsku.
Aj v roku 2016 sa ESC v SR venovalo osvetovej činnosti, zameranej na spotrebiteľov i obchodníkov. Na 36 vzdelávacích seminárov prišlo vyše 1500 účastníkov z radov obchodníkov, študentov i seniorov.
Svetový deň spotrebiteľských práv: Prečo práve 15. marec?
Organizácia Consumers International pridala v roku 1983 ďalšie štyri práva: právo na uspokojenie základných potrieb, právo na nápravu, právo na spotrebiteľské vzdelávanie a právo na zdravé životné prostredie a vyhlásila 15. marec za Svetový deň spotrebiteľských práv.
Mgr. Pavel Pavlovkin
Právnik
| ww.europskyspotrebitel.sk| www.mhsr.sk
Zdroj: http://www.mhsr.sk/press/europske-spotrebitelske-centrum-v-sr-bolo-uspesne-v-70-pripadov